söndag 5 augusti 2012

Dagbok

31/7-12 Tisdag
Idag skulle jag och min familj åka till Danmark.. Min mamma var uppe först sen väckt hon oss andra för att göra oss i ordning och äta lite innan vi åkte... När jag kom ner till Göteborg och färjeterminalen så fick jag vänta en lite stund innan jag fick gå på båten som skulle ta mig till Fredirkshamn och Danmark.. På båten träffade jag Nicke nyfiken och lekte på hans båt, jag hade inte tid att äta något på båten, utan jag vill bara upptäcka saker hela tiden. Efter två timmar vara jag framme och gick tittade i små affärer medans min pappa letade efter kött, ost och supermaket. Men tillslut blev jag så arg för att jag var hungrig och bara grätt för att inte min mamma och pappa förstod vad jag ville. Men det blev pizza & cola till mig och min bror.. Därefter köpte jag speglar och en tuta till min cykel innan det var dax att gå tillbaka emot färjan terminalen som skulle ta mig tillbaka till Göteborg igen. Då var det dax att gå ombord på båten igen, jag , mamma, pappa och min bror gick till texfrin för att köpa lite godis till mig och min bror, sen såg inte mamma och pappa mig på hela resan för jag var borta vid lekrummet, och fick en nicke nyfiken av personalen plus att jag vara med på sjövettsskolan och fick ett diplom också. Min mamma och pappa var stolta över mig och min bror för att vi hade klart av denna långa dag. När vi åkte hem så somnade jag i bilen och var jätte trött.. Nu är det skönt att vara hemma igen. " det är som dom säger, Borta bra men hemma bäst"

Puss & kram
Vi älskar dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar